marți, 24 aprilie 2012

Almost Famous

An: 2000
Regie: Cameron Crowe
Scenariu: Cameron Crowe
Distribuție: Kate Hudson
                 Billy Crudup
                 Patrick Fugit
                 Zooey Deschanel
      Când Teo ne-a dat „misiunea” de a înșira actorii care „ne fac să ne dăm cu capul de pereți de fiecare dată când îi vedem”, am fost foarte aproape să o trec pe listă și pe Kate Hudson. Îmi este destul de antipatică și nu fără motiv, dacă te uiți la filmografia ei o să întâlnești numai comedii romantice de categoria B, dar ceea ce a ținut-o într-un final departe de lista mea, a fost un singur rol, un singur film, „Almost Famous”. Almost Famous a fost filmul care a consacrat-o, care i-a adus o nominalizare Oscar și un Glob de Aur, și pe bună dreptate, pentru că a fost un rol foarte reușit. Ce a urmat după acest rol, în cariera actriței, este altă poveste, azi o să mă limitez doar la un film excelent, Almost Famous.
     Almost Famous spune povestea unui puști, William Miller (Patrick Fugit), care la numai 15 ani reușește să primească acceptul, de la revista Rolling Stone (ei neștiind că are 15 ani), de a scrie un articol, pentru revistă, despre trupa rock Stillwater, o formație în plină ascensiune. 
     Întreg filmul este despre iubirea față de rock 'n' roll și despre ce a însemnat acest gen muzical pentru societatea anilor '70. Este un film ce te cucerește în primul rând prin realizarea foarte bună, prin interpretarea actorilor, o regie minunată și redarea fideală a atmosferii anilor„rock 'n' roll”, iar dacă mai ești și fan al muzicii rock primul impact cu filmul o să fie „dragoste la prima vedere”. 
     Copii rebeli, părinți disperați, strigarea către independență, turnee cu autocarul, muzicieni ce cântă doar pentru că iubesc muzica, fani ce îi urmează doar pentru că le iubesc muzica și nu pentru celebritatea lor, „sex, drugs and rock 'n' roll”, Alomst Famous surprinde perfect anii '70.
     Spre deosebire de sora lui, rebela Anita (Zooey Deschanel), care a plecat de acasă la o vârstă fragedă, William a fost tot timpul „băiatul mamei”. La 15 ani, totuși, el reușește să se desprindă de sub aripa protectoare a mamei sal și pleacă în turneau cu formația rock Stillwater, și un grup de fete, ce se autointitulează „Band Aide”, deranjate de cei ce le numesc „groupie”. Din acest grup face parte și Penny Lane (Kate Hudson), o tânără ce îl va vrăji pe William. În turneau el observă lucruri pe care fanii nu au cum să le vadă, tensiune între membrii trupei, relația lor cu așa numitele „groupie” și deși editorul de la „Cream”, „protectorul lui”, cel care îl învață secretele meseriei de jurnalis, îi spune să nu se împrietenească cu ei, să fie cinstit și nemilos, William se atașează de grup, dar și de fete, cu care o să trăiască o aventură de neuitat.
     Penny Lane o fată extrem de delicată și carismatică, William, băiatul timid, drăguț și sensibil, dar ambițios și îndeajuns de curajos pentru a urma o trupă rock în turneu la numai 15 ani , o mamă amuzant de îngrijorată (jucată excelent de Frances McDormand), staruri rock în ascensiune pline de orgolii și faimă, ș.a., fiecare personaj este special, memorabil și reușește să strălucească datorită unor interpretări deosebite.
    Regizorul Cameron Crowe, ne oferă un film extrem de reușit, un film senzațional și memorabil el, practic reinventând aventurile sale din adolescență. Se vede că acest film este făcut din pasiune, el fiind un iubitor al muzicii generației sale și după cum chiar el spunea, într-un interviu, „eu nu am visat niciodată să ajung un star rock, eu am vrut să descopăr starurile rock, am vrut să critic, nu să cânt, ci să descopăr și să explic.”
Despre soundtrack, nici nu mai are rost să spun nimic, este un film despre rock 'n' roll, deci muzica este minunată.
    La sfârșit o să-l citez pe Peter Travers (Rolling Stone), care a oferit cea mai frumoasă descriere a filmului: 
„If you haven't already sold your soul to rock & roll, Almost Famous should seal the deal”.





2 comentarii:

  1. L-am vazut inainte sa am blogul. Mi-a placut mult. Cred ca e singurul film in care Kate Hudson chiar joaca :) Daca am timp il revad si revin cu o recenzie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu prima data l-am vazut acum cativa ani si mi-a placut, l-am revazut acum cateva zile si mi-a placut si mai mult. din pacate pentru ea, chiar e singurul film in care Hudson chiar joaca.
      astept sa vad si recenzia ta :)

      Ștergere