marți, 14 februarie 2012

Moneyball

An: 2011
Regie: Bennett Miller
Scenariu: Steven Zaillian
                 Aron Sorkin
                 Stan Chervin
Distribuție: Brad Pitt
                   Jonah Hill
                   Robin Wright
                   Chris Pratt
       Trebuie să recunosc că baseball-ul este un sport pe care nu prea îl înțeleg, nu mă pasionează și ca atare este un subiect de care nu aș fi atrasă în mod normal. Dar cum pentru mine subiectul nu este o prioritate când aleg să văd un film, (eu consider că un regizor excelent și un scenariu inteligent pot face din orice subiect un film de calitate) am decis să-l vizionez, si pentru ca am auzit numai de bine despre Bennett Miller și interpretarea actorilor. Și de ce să nu recunosc, faptul că are o nominalizare la Oscar a reprezentat un atuu, sau mai bine zis mi-a stârnit curiozitatea.. Merită filmul aceste laude și mai ales aceste nominalizări? Răspunsul este da..și nu.....
      Marele plus al filmului este acela că, regizorul reușește să se ferească de clișeele specifice dramelor sportive. Filmul nu este, așa cum ne-am obișnuit până acum, despre un succes sportiv neașteptat, ci despre o situație unică în lumea sportului, despre o metodă nouă și îndrăzneață de a conduce un club. Moneyball, reușește să transforme ceea ce ar fi putut fi o dramă emoționantă și melodramatică, într-o poveste incitantă.
       Filmul este inspirat dintr-o poveste reală, aceea a fostului jucător de baseball Billy Beane (Brad Pitt) care, nereuşind să fie cel mai bun pe teren, renunţă şi devine manager al echipei Oakland Athletics. Când cei mai buni jucători părăsesc echipa pentru salarii mai mari, Billy se confruntă cu o situație dificilă, dar din dorința de a câștiga campionatul este dispus să încerce orice metodă. Astfel apelează la Peter (Jonah Hill), un tânăr economist ce a studiat la Yale, și împreună aplică o metodă nouă, neconvențională în lumea baseball-ului, formarea unei echipe bazată pe statistici. Ei aduc la echipă jucători talentați, cu un număr bun în statistici, dar care fuseseră ignoraţi, de alte cluburi pe motiv că nu mai sunt foarte tineri, că au un caracter dificil sau că au fost accidentaţi. 
         Moneyball este un film care punctează foarte mult la capitolul scenariu și interpretare. În acest moment nu-mi pot imagina pe altcineva mai potrivit decât Brad Pitt pentru rolul lui Billy Beane, și nervos și relaxat reacțiile lui par absolut normale. Nu știu dacă Brad Pitt chiar merită să câștige Oscar-ul, dar cu siguranță nominalizarea a primit-o pe merit, după rolul din Tweleve Monkeys acesta fiind probabil cel mai bun rol al său. Cât despre cealaltă nominalizare la capitolul interpretare, Jonah Hill, apreciez încrederea pe care i-a acordat-o regizorul, ținând cont că rolurile lui de până acum au fost destul de mediocre. Actorul a demonstrat că merita această șansă, dar nu cred că merita și nominalizarea, în condițiile în care am văzut multe roluri secundare mult mai bune, anul acesta.
      Moneyball ne prezintă o altă abordare a subiectelor sportive, o abordare nouă, actuală. Este un film bun, un film ce nu trebuie trecut cu vederea, dar cu toate astea nu cred că merită marele premiu la Oscar.





4 comentarii:

  1. sigur nu castiga la cel mai bun film..The Artist e sefu anul acesta...dar cel putin pentru categoria cel mai bun scenariu adaptat pentru ecran are sanse mari dar in lupta apriga cu The Descendants. Moneyball o abordare frumoasa ce a facut cinste baseball-ului

    RăspundețiȘtergere
  2. nici eu nu cred ca o sa castige la cel mai bun film si nici brad pitt la cel mai bun actor. la scenariu adaptat are ceva sanse si sincer as prefera mai degraba sa castige moneyball decat the descendants.

    RăspundețiȘtergere
  3. Subiectul mi-a placut, asa ca primele lucruri pe care l-am facut au fost sa reiau jocul la un manager de fotbal si sa caut niste carti pe net despre regulile din baseball. Inca incerc sa le deslusesc ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. te cred, dupa cum am spus si in postare si mie mi-e foarte greu sa inteleg baseball-ul. mi-a placut filmul si cum trateaza subiectul, dar raman fidela fotbalului nostru, e mai usor de inteles :D

    RăspundețiȘtergere