miercuri, 21 martie 2012

Alice vs. Alice vs. .............. Alice

1903 - primul film Alice in Wonderland
Regie - Cecil Hepworth, Percy Stow
Alice - May Clark 
1910 
Regie - Edwin Stanton Porter
Alice - Gladys Hulette
1915 
Regie - W. W. Young 
Alice- Viola Savoy
1931 - primul film sonor Alice in Wonderland
Regie - Bud Pollard
Alice - Ruth Gilbert
1933 
Regie - Norman Z. McLeod
Alice - Charlotte Henry
1949 
Regie - Lou Bunin
Alice- Carol Marsh
1951 
Animația Disney este, probabil, cea mai cunoscuta adaptare a povestii 
Alice - Kathryn Beaumont 
1972 
Regie - William Sterling
Alice- Fiona Fullerton
1988 
Regie - Jan Svankmajer
Alice - Kristyna Kohoutova 
Varianta în stop-motion a lui Jan Svankmajer este cea mai originala varianta, este arta pura
1999 
Regie - Nick Willing
Alice - Tina Majorino
2010 
Regie - Tim Burton
Alice - Mia Wasikowska
O încercare a lui Tim Burton de a face o varianta originala (o continuare a poveștii), din păcate nu atât de reușită pe cât ar fi vrut el...sau noi


Care este preferata voastră?

7 comentarii:

  1. Desi nu e chiar o capodopera, Alice din '99 cred ca e pe primul loc pt mine din clasamentul asta. Am crescut cu filmul asta, pt ca il difuzau cel putin o data pe zi pe Hallmark si mereu vroiam sa-l vad. Alice, varianta Disney, am vazut-o muuult mai tarziu, iar variatna T.Burton, desi nu e chiar cel mai bun film al sau, te prinde, iar ideea trebuie retinuta si de ce nu reincercata. :-??

    RăspundețiȘtergere
  2. da si eu cel mai des am vazut, bineinteles, varianta disney si cel din '99, asta pentru ca asa cum ai zis si tu erau cele mai difuzate. ideea lui Tim Burton, continuarea povestii este foarte buna, dar ceva nu a mers bine acolo, cred ca scenariul nu a fost foarte bine pus la punct.
    p.s. trebuie sa vezi varianta din '88, a lui Jan Svankmajer..si trebuie sa vezi si scurt metrajele regizorului, sigur o sa-ti placa sunt foarte artistice

    RăspundețiȘtergere
  3. 1. Felicitari pentru material. ii voi da share pe pagina Cinematecii de facebook. Prea bun ca sa fie ratat.
    2. Si eu merg pe varianta din 1999. Nu pot spune ca cu ea am crescut (aveam 20 de ani cand aparea...), dar mi se pare cea mai apropiata de ce mi-am imaginat eu. Din acest pdv, m-a dezamagit versiunea Burton-iana, desi sunt un mare fan al acestui regizor.
    3. Vezi ca te-am nominalizat la o leapsa cinefila :)) N-ai scapare, trebuie sa o iei si sa o dai mai departe:)) Nu te-am putut tagui pe FB, nu stiu care iti este contul...

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult pentru aprecieri. si eu sunt mare fan al lui Tim Burton, dar cu Alice a cam dat-o in bara...nu-i nimic o sa se revanseze el, sunt sigura
    cat despre leapsa, promit ca pana deseara se rezolva..:)

    RăspundețiȘtergere
  5. 1988 fara discutii. cred ca e el mai ciudat si cel mai original dintre toate. din pacate putina lume l-a vazut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mariane, acum l-am descarcat si eu, pardon, am cumparat DVD-ul:) Numai ca n-are sub in ro DVD-ul asta :))

      Ștergere
    2. sper sa-l vada cat cai multi pentru ca intradevar merita, este o lectie de arta cinematografica

      Ștergere